۹ آذر ۱۳۸۹، ۱۲:۳۷

در برنامه پنجم توسعه؛

پروژه‌های عمرانی کشور دارای پیوست فرهنگی می‌شود

پروژه‌های عمرانی کشور دارای پیوست فرهنگی می‌شود

ساری - خبرگزاری مهر- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس رایزنی‌های انجام گرفته با نمایندگان مجلس قرار است پروژه‌های عمرانی در برنامه پنجم توسعه دارای پیوست فرهنگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قائمشهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در سومین سفر استانی دولت به مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر افزود: با تصویب این طرح بسیاری از اقدامات عمرانی و پروژه‌های ملی کشور با هدف فرهنگی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مدیران در دستگاه‌های اجرایی باید فرهنگی بوده و در جامعه ترویج شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه با سفر به شهرستان‌ها خواسته‌های مقبول و به حق مردم پیگیری می‌شود، تصریح کرد: نام مازندران با ولایتمداری و تدین آمیخته شده و حکومت علویان در این استان شکل گرفته است.

حسینی با بیان این که مردم مازندران در دوران دفاع مقدس حضور پرشور و همیشه در صحنه‌ای در جبهه‌های جنگ داشته‌اند، تصریح کرد: وفاداری به آرمانهای امام و نظام مقدس اسلامی سند درخشان مردم خطه قهرمان پرور مازندران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت در سفرهای استانی پیوند خود را با مردم حفظ خواهد کرد، گفت: ارتباط مداوم با توده‌های مردم، لمس کردن واقعیت‌ها و رفع مشکلات آحاد جامعه از خصوصیات بارز سفرهای استانی دولت احمدی‌نژاد است.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت در دور سوم سفرهای استانی با رویکرد فرهنگی به دنبال رفع عقب‌ماندگی‌های این حوزه در استانها است، افزود: حضور رئیس جمهور در تمامی کارگروه‌های فرهنگ و هنر استانها بسیار مشهود بوده و سبب برکاتی برای استانها بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری موفق برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و افزود: 65 دستگاه اجرایی در هفته کتاب ایران همکاری داشته و به دنبال تنوع سازی برنامه‌های فرهنگی، پرجاذبه و جوان‌پسند هستیم.

وی با بیان اینکه جنگ فعلی جنگ فکر، اندیشه و فرهنگ است، افزود: از برنامه‌های فاخر با رویکرد ترویج آموزه‌ها و باورهای دینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شود.

وی به ترور اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران در روز گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام نشانه اوج خباثت و کینه دشمنان نظام نسبت به اقتدار و توان علمی و فرهنگی ایران متمدن است.

وی به برنامه ویژه دولت برای اجرای طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مردم در راستای ترویج فرهنگ مصرف صحیح و اجرای قانون بزرگ هدفمندی یارانه‌ها تلاش پیگیری دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: نامه‌‌های دریافتی مردم در جلسه هیئت دولت با حضور وزرای مربوطه بحث و بررسی می‌شود.

وی قرار است ضمن افتتاح پل روگذر شهرستان قائمشهر عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه پیام نور این شهرستان را آغاز کند.

شرکت در کارگروه فرهنگ و هنر استان مازندران و نشست با اهالی فرهنگ و هنر استان از برنامه‌های نخستین روز سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتادمین سفر استانی دولت در مازندران است.

کد خبر 1201503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha